‘Weg in Tao’ van Elly Nooyen is nu ook als e-book beschikbaar – recensies uit tijdschriften

BESTEL E-BOOK WEG IN TAO, € 15,-

BESTEL SOFTBACK WEG IN TAO, € 29,50

Het nieuwste boek van Elly Nooyen, Weg in Tao, de kunst van innerlijke alchemie, verscheen een jaar geleden en is goed ontvangen. Dat blijkt niet alleen uit de vele enthousiaste reacties die de auteur ontving van lezers, maar ook uit recensies en boekbesprekingen in tijdschriften. Sinds kort is de publicatie ook als e-book beschikbaar. Elly Nooyen schreef boeken over Tao en schrijft al enige tijd op haar website blogs over een belangrijk taoïstisch geschrift dat in het Westen nog vrijwel onbekend is: de Yin Xi. De legendarische poortwachter op de bergpas die Lao Zi verzocht zijn wijsheid op te schrijven heeft een helder, diepzinnig en praktijkgericht werk nagelaten.

Citaten uit recensies over ‘Weg in Tao’ in tijdschriften

Elly Nooyen geeft op frisse wijze inzicht in de leer van de Tao-voor-ingewijden, maar begrijpelijk voor iedereen met een beetje interesse. Laag voor laag ontsluiert zij de alchemie van het innerlijke landschap, die wordt uitgebeeld op de gelijknamige steen in de Witte Wolken Tempel te Beijing.
PENTAGRAM 2019-4

Er gaat vrijwel geen bladzijde voorbij of er staat wel een illustratie of Chinese karakters op. Die karakters worden uitgeplozen, sommige meervoudige karakters kunnen in hun samenstellende delen worden benoemd en uitgelegd.  Natuurlijk is de lezer aan het einde van het boek nog bij lange na niet in staat Chinese karakters te lezen of te duiden, maar de manier waarop de auteur deze karakters aan lezer voorlegt is adembenemend. Schitterend doordacht en van een stille, fascinerende schoonheid. En van die schoonheid kan, en mag genoten worden.
VRIJMETSELARIJ, DECEMBER 2019, Frans Krap

Met dit artikel geef ik aandacht aan de door ons gewaardeerde schrijver en haar interessante boek Weg in Tao. Ik heb de inhoud ervan met veel plezier tot me genomen, het boek is wat mij betreft een aanrader.
YINYANG NR 31, Theo Ypma

BESTEL E-BOOK WEG IN TAO, € 15,-

BESTEL SOFTBACK WEG IN TAO, € 29,50